fredag 12 oktober 2012

Hasse Alfredssons familjeproblematik.



Den här texten av Hasse Alfredsson dök upp på facebook i dag. Jag kände bara att den måste jag spara på den här bloggen för den är så bra.


För många många år sen jag var bara tjutre
Så mötte jag en änka som jag giftade mig med
Hon har en vuxen dotter som säger far till mig Min pappa blev förälskad i na’ snabbt de gifte sig


Min far blev nu min svärson, allt blev så konstigt nu
Min dotter blev min mamma, för hon är ju pappas fru Men allt blev etter värre, förändringen var snabb;
För snart så var jag fader till en pigg och vaken grabb.


Min lilla älskling blev nu plötsligt svåger till min far
Men samtidigt min morbror den lilla gossen var Han blev min lille morbror för han är också bror
Till änkans vuxna dotter som ju liksom är min mor
Jag är morfar till mig själv Morfar till mig själv Ja det låter så skumt
och det är ganska dumt
Men jag är morfar till mig själv


Min styvmor fick en gosse, det händer till och från
Och han blev nu mitt barnbarn för han är min dotters son Min fru är mammans moder, det gör mig ganska sned
Att fast hon är min hustru hon är min mormor med
Om hon nu är min mormor och barnbarnet är jag
Så frågar jag mig ängsligt, om samlag är nåt bra Jag borde gått och dränkt mig i första bästa älv


För som make till min mormor är jag morfar till mig själv
Jag är morfar till mig själv
Morfar till mig själv Ja det låter så skumt
Och det är ganska dumt
Men jag är morfar till mig själv


Hasse Alfredsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar